SUV-urile hibride. Inovaţie sau doar un moft? (Partea I)

bmw_x5_hybrid_a_lSe pare că marii producători de autovehicule şi-au îndreptat atenţia nu către maşini cât mai mici şi economice ci s-au gândit să construiască şi SUV-uri hibride. Da, aţi citit bine. Marii producători auto, BMW, Mercedes-Benz, Volvo sau Audi şi-au lansat fiecare propriul SUV verde. Şi aici nu mă refer la culoarea opţională.

Păi stai aşa, SUV-urile nu erau maşinile alea mari, care cântăresc 2 tone şi au motoare mari care consumă cât 2 maşini de oraş la un loc? Ba da, însă de ce să nu profite şi ele de o motorizare electrică?

Aşa au apărut modele precum BMW X5 xDrive 40e, Mercedes-Benz GLE550e, Volvo XC90 T8 sau Audi Q7 e-Tron quattro. Dacă sunt eficiente sau nu şi dacă vor avea succes rămâne de văzut în viitorul apropiat. Momentan nu cunoaştem decât date tehnice şi alte câteva informaţii oferite de producător.

Să începem prin a aplica teoremele lui Kirchhoff pe X5-ul electric. În urma calculelor rezultă că motorul cu care vine echipată maşina bavareză oferă în total 230 kW, adică aproximativ 313cai-putere. Toată această putere i se trage din motorul pe benzină în 4 cilindri dotat cu tehnologia TwinPower Turbo şi un motor electric sincron. Oficialii nemţi spun că ar avea un consum mixt, în regim eco de aproximativ 3.3-3.4 l/100km sau un consum de 15.3 – 15.4 kWh, tot pe 100 de km. Până aici sună bine însă tare sunt curios care este consumul real, având în vedere că aceste cifre sunt oferite în urma testelor europene care după cum se ştie sunt destul de blânde cu maşinile, în realitate consumul ajungând să fie chiar şi cu 3-4 litri mai mare decât cel declarat, în timpul unui condus cuminte.

BMW mai afirmă şi că tehnologia eDrive implementată pe linia de asamblare a hibridului este exact cea de pe i3 sau i8. 2013-BMW-X5-eDrive-Concept-studio-1-AMotorul electric este cuplat la cutia de viteze Steptronic în 8 rapoarte iar puterea electrică este oferită de un pachet de baterii litiu-ion. Acest pachet de baterii poate fi încărcat la orice priză normală sau folosind ceea ce BMW numeşte „Wallbox charger” pentru o încărcare mai rapidă. Sursa verde a maşinii este amplasată sub spaţiul din portbagaj destinat bagajelor ceea ce oferă protecţie în plus în cazul unui eventual accident.

Motorul electric livrează un cuplu de 250 Nm iar maşina atinge 100 km/h în 6.8 secunde. Ceea ce e suficient de mult pentru un SUV destinat a fi eco dar cu ceva înclinaţii sport.

În afară de motorul electric, nemţii au mai venit cu câteva adăugiri şi anume mai multe moduri de a conduce maşina, în funcţie de drum sau de preferinţele şoferului. Astfel avem modul MAX eDrive care permite BMW-ului X5 xDrive40e să ruleze folosind doar putere electrică. Atunci când bateriile sunt complet încărcate oferă o distanţă maximă de 31 de km în regim normal şi o viteză maximă limitată la 120 km/h. Modul eDrive este folosit pentru a salva energia din baterii şi chiar pentru a o reîncărca. Şi de parcă aceste moduri nu erau de ajuns, BMW a adăugat şi ofuncţie inteligentă de management a energiei care se bazează pe informaţiile primite de la GPS privind traficul şi asigură posibilitatea de a folosi doar motorul electric în zonele urbane, pentru un consum cât mai scăzut al combustibilului.

În rest, maşina nu este cu nimic diferită faţă de modelul autohton însă aştept ziua în care va ajunge şi la noi şi o voi lua la o tură să văd ce îi poate motorul cu adevărat.

În articolul următor voi vorbi despre Mercedes-Benz GLE 550e.

Anunțuri

Posted on 17/04/2015, in Ştiri and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: