SUV-urile hibride. Inovaţie sau doar un moft? (Partea a II-a)

2016-Mercedes-Benz-GLE550eDupă ce am poposit o vreme în ograda bavarezilor este timpul să ajungem şi în curtea celor de la Mercedes-Benz. Aceştia nu s-au lăsat mai prejos şi au scos şi ei versiunea GLE550e, GLE fiind înlocuitorul vechiului ML. Ca modificări putem nota o remodelare pe toate planurile, plecând de la un aspect nou, îmbunătăţit, până la motorizări mai eficiente.

Modelul GLE550e a căpătat un motor V6 de 329 de cai-putere la care s-a adăugat sistemul electric care vine şi ajută cu 114 cai-putere, având în total un cuplu de 650 Nm, ambele conectate la o cutie de viteze automată cu 7 rapoarte.

La polul opus, în mod 100% electric maşina atinge 130 km/h iar în condiţii ideale de drum poate parcurge o distanţă de până la 30 de km.

Iar pentru cei care se gândesc la consum, Mercedes a scos pentru ei şi o variantă diesel şi anume GLE300d care dispune de un motor în 4 cilindri şi care dezvoltă 201 cai-putere, având un consum mai mic, maşina ţinteşte şoferii care au deja familii şi nu mai sunt în căutare de senzaţiile tari pe care le oferă un V6 de 330 de cai-putere.

La fel ca X5, şi GLE-ul poate fi încărcat atât la o priză obişnuită cât şi la un Wallbox Charger, timpul de încărcare pentru a doua variantă fiind de aproximativ 2 ore. Aceasta nu este singura asemănare, ambele maşini nemţeşti având egală distanţa pe care o 15C154_203pot parcurge în modul electric, însă Volvo le-a surclasat la această categorie având o distanţă maximă de 40 de km.

Totuşi proiectanţii nu au uitat că avem de a face cu o maşină care se vrea a avea capabilităţi off-road aşa că au adăugat ca opţiuni reductorul sau diferenţialul blocabil pentru acele zile când îţi vine să îţi iei lumea în cap şi să pleci pe munte, evadând din monotonia oraşului de care suntem cu toţii sătui.

Asemenea modelelor de la BMW sau Volvo, şi şoferii de Mercedes pot alege între mai multe modalităţi de a se folosi de motorul electric. Astfel avem modul Hibrid care face automat balansul între puterea oferită de motorul termic şi puterea oferită de cel electric. Pe de altă parte, E-Mode foloseşte numai bateria reuşind să parcurgă o distanţă maximă de 30 de km iar dacă şoferul doreşte să folosească bateria mai târziu poate conduce în modul E-Save care păstrează energia electrică pentru o utilizare ulterioară. În cele din urmă bateria se poate reîncarca în timpul condusului folosind Charge Mode-ul care o încarcă cu energia regenerativă rezultată în urmă frânării.

Preţul estimativ este comparabil cu cel al vechiului model ML, ceea ce nu poate decât să-i încânte pe fanii mărcii care nu vor avea nimic de pierdut de pe urmă schimbării numelui, ba chiar vor avea de câştigat, astfel încât acest model sunt convins că nu va întârzia să apară şi la noi în viitorul apropiat.

Dacă tot am menţionat modelul hibrid de la Volvo, trebuia să-i dedic şi lui un articol.

Anunțuri

Posted on 20/04/2015, in Ştiri and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: