SUV-urile hibride. Inovaţie sau doar un moft? (Partea a III-a – Volvo XC90)

2015-Volvo-XC90-Plug-in-hybrid-02

Am menţionat în articolul anterior hibridul de la Volvo, XC90 T8, dar n-am spus mare lucru despre el. Aşa că i-a venit şi lui rândul.

Volvo nu doar că şi-a lansat primul SUV hibrid însă are de gând şi să renunţe la motoarele în 5 sau 6 cilindri în favoarea motoarelor de 4 cilindri în linie, sau chiar şi motoarelor mai mici, semn că producătorii auto încep să ia din ce în ce mai mult în calcul încălzirea globală. Iar faptul că încep să apară SUV-uri hibride nu ne duce cu gândul decât la faptul că în viitor motoarele convenţionale vor fi înlocuite în totalitate cu motoare electrice şi nu vom vedea pe străzi doar maşini compacte hibride sau electrice, ci absolut orice model de maşină va dispune de o astfel de tehnologie.

La Volvo, motoarele „Drive-E” sunt standard deja pe versiunile S60, V60 şi XC60, chiar dacă acestea încă vin cu versiuni cu 5 sau 6 cilindri.

În Europa XC90 vine cu varianta Drive-E diesel care foloseşte tehnologia twin turbo pentru a oferi 225 de cai-putere şi un cuplu de 470 Nm dintr-un motor de 2.0 litri. Versiunea asemănătoare lansată de Volvo este cea numită T8 plug-in hibrid care combină o altă versiune de 316 cai-putere a lui T6 cu un motor electric cu baterii litiu-ion de 9.5 kWh care împreună produc nu mai puţin de 400 de cai-putere şi un cuplu de 639 Nm. Şi uite aşa se face că a ieşit T8, concurentul din partea suedezilor pe piaţa SUV-urilor verzi. Performanţele sunt comparabile cu ale unui SUV veritabil cu motor convenţional însă consumul declarat de doar 2.5l/100km este cel ce îl face un important competitor pe piaţa SUV-urilor hibride.

Motorul electric, la fel ca la BMW este plasat pe puntea spate şi oferă tracţiune integrală fără a avea nevoie de un ax cardanic, transmisia fiind special adaptată pentru această versiune. T8-ul foloseşte spaţiul rămas liber pentru a depozita bateriile în partea din spate a vehiculului, Volvo respectându-şi renumele de cea mai sigură maşină.

volvo_xc90_t8_interior

Continuând pe aceeaşi notă, XC90-ul oferă pachete de siguranţă cu care ne-a obişnuit deja dintre care amintim posibilitatea de a frâna automat în cazul în care şoferul intră pe contrasens, frânarea sau încetinirea maşinii pentru a evita impactul frontal în cazul detectării pietonilor sau bicicliştilor, indiferent dacă e zi sau noapte iar lista poate continua.

Cei ce vor alege să se bucure de emisiile scăzute (doar 59 g/km), de performanţele ridicate şi de luxul ce caracterizează marca Volvo, vor putea alege dintre 5 moduri de a conduce.

Modul hibrid este cel mai recomandat pentru drumurile de zi cu zi, maşina alternând între a folosi puterea generată de motorul termic cu cea generată de motorul electric pentru un consum cât mai scăzut.

Modul electric permite rularea folosind doar motorul electric pentru o distanţă de aproximativ 40 de km, la nevoie intervenind automat şi motorul termic, fără a fi nevoie ca şoferul să acţioneze vreun buton.

Modul Power foloseşte motorul electric pentru plecările de pe loc, oferind astfel şi un cuplu foarte mare la turaţii mici iar pentru viteze mari intră în joc motorul cu combustie. Această combinaţie putând fi comparată cu puterea unui motor V8.

Modul AWD, adică transmisie integrală, are avantajul că şoferul poate alege manual când să fie folosite toate cele patru roţi pentru a pune în mişcare maşina sau poate opta pentru a păstra energia electrică pentru a fi folosită mai târziu, folosind doar motorul convenţional.

În cele din urmă, că la toate celelalte hibride, şi Volvo prezintă opţiunea de a salva energia electrică, în cazul în care bateria este încărcată iar dacă energia este scăzută, o poate încarcă până când va fi pusă în folosinţă.

Şi pentru a-mi cere scuze pentru că am întârziat cu articolul vă las în continuare în compania unui clip de prezentare al interiorului noului Volvo XC90. 

Anunțuri

Posted on 28/04/2015, in Ştiri and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: